Home > Steun de Leidse Pieterskerk

Steun de Leidse Pieterskerk

Doneer

Alle kleine beetjes helpen. Doneer nu al vanaf €3,- en steun daarmee ons ruim 900 jaar oude monument. Hiermee draagt u bij aan de restauratie van het Van Hagerbeerorgel van de Pieterskerk Leiden.

Het Van Hagerbeerorgel gaat groot en kostbaar onderhoud tegemoet. Met uw steun kunnen wij de oudste nog bespeelbare orgelpijpen ter wereld – uit 1446 – voor de toekomst behouden.

Culturele ANBI-status

De Stichting Pieterskerk Leiden en de Stichting Vrienden van de Pieterskerk Leiden hebben allebei de culturele ANBI-status. Donateurs van culturele ANBI’s hebben een extra belastingvoordeel, omdat voor hen een extra giftenaftrek geldt.

Particulieren mogen in hun aangifte inkomstenbelasting een gift aan een culturele ANBI vermenigvuldigen met 1,25 en als gift aftrekken. Ondernemingen die onder de vennootschapsbelasting vallen, mogen 1,5 keer het bedrag van een dergelijke gift aftrekken in de aangifte vennootschapsbelasting.

ANBI-informatie Pieterskerk Leiden

Schenken & Nalaten

Elke gift helpt en steunt de Pieterskerk Leiden. Waarom zou je aan de Leidse Pieterskerk schenken? Bijvoorbeeld omdat,

je geboren bent in Leiden;
je houdt van de geschiedenis van de stad;
je tentamen hebt gedaan in de Pieterskerk;
je werkt in Leiden;
je een band hebt met de Amerikaans Leidse historie;
je een passie hebt voor orgels;
je het licht wonderschoon op de pilaren en de vloer zag vallen …

En wat maakt een periodieke gift zo aantrekkelijk?
Meer informatie over Schenken & Nalaten

Word jij Vriend?

[VRIEND – (gemeenz.) VRIND, m. (-en), persoon die vol genegenheid voor iets is.] Dikke van Dale

Onze Vrienden zijn onmisbaar voor de Leidse Pieterskerk. Mede door steun van de Vrienden worden veel onderhoudsprojecten mogelijk gemaakt.

Voor nog geen € 0,10 per dag ben jij Vriend van de Pieterskerk Leiden en steun je Leids Erfgoed.

Meer informatie over de Vrienden

Steunpilaren

[ de steunpilaar zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [‘stømpilar] Verbuigingen: steun|pilaren (meerv.) iemand die of iets dat veel ondersteuning biedt ] Dikke van Dale

De pilaren van de Pieterskerk Leiden dragen het eeuwenoude Leidse monument. Wij vragen jou of ook jij een Steunpilaar wilt zijn. Jouw gift draagt bij aan de instandhouding van het unieke monumentale erfgoed dat de Pieterskerk Leiden is. Jouw naam komt op de donatiezuil of monumentale steunpilaar, als blijk van je steun voor het monument.

Meer informatie over Steunpilaren

Orde van Sint Pieter – Businessclub

Rembrandt, Churchill en Nelson Mandela wisten het al, de Pieterskerk is in Leiden de plek waar je moet zijn. Dit prachtige monument vertegenwoordigt dan ook een essentieel onderdeel van de Leidse geschiedenis. Ik vind het waardevol om, met respect naar het verleden, bij te mogen dragen aan de toekomst van dit beeldbepalende monument.

Henk Gerla, voorzitter van de Orde van St Pieter en CFO Raad van Bestuur Zorg en Zekerheid

Meer informatie over de Orde van St Pieter

Bach & Leiden Mecenaat

Genieten van Bach’s meesterwerken en gelijktijdig schenken voor het behoud van de Pieterskerk Leiden, het kan! Via het Bach & Leiden Mecenaat is dit mogelijk.

Op Goede Vrijdag wordt jaarlijks de Matthäus Passion uitgevoerd door het Nederlands Kamerkoor en het Residentie Orkest. Rond de kerstdagen klinkt het Weihnachts-Oratorium uitgevoerd door het Nederlands Kamerkoor.

Wordt jij Kerkrentmeester, Sleutelbewaarder of Klokkengieter?

Meer informatie over het Bach & Leiden Mecenaat

Dank voor je steun!

De Pieterskerk Leiden is een 900 jaar oud Leids monument. Er gaat bijna geen dag voorbij of er wordt wel ergens in het monument gewerkt aan het onderhoud. Daarnaast wordt er onderzoek gedaan naar de historie van ons monument. Deze kennis wordt vanzelfsprekend gedeeld.

De steun die de Pieterskerk Leiden ontvangt wordt voor het overgrote gedeelte besteed aan het onderhoud. Maar ook aan educatie, rondleidingen, tentoonstellingen & lezingen.

Iedere donatie, klein of groot, draagt bij aan het behoud van de Pieterskerk Leiden voor toekomstige generaties en het delen van de historie met de huidige generaties. Iets waar wij heel erg dankbaar voor zijn.

Kijk hier naar de onderhoudsprojecten van de laatste jaren.